Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Nowe logo PZPN

Polski Związek Piłki Nożnej zaprezentował nową identyfikację wizualną. Logo PZPN ma przestrzenny kształt piłki, zarysowany za pomocą dynamicznego układu biało-czerwonych, połyskujących złotem szarf. W górnej części znaku szarfy układają się w kształt głowy orła – symbol polskości i dumy narodowej.

Proces zmiany identyfikacji wizualnej rozpoczął się na jesieni ubiegłego roku. W konkursie na nowy logotyp wzięło udział siedem agencji marketingowych, specjalizujących się w brand designie. W briefie przesłanym do agencji znalazły się informacje na temat odznak organizacyjnych wykorzystywanych przez Związek w jego 90-letniej historii, a także informacje o symbolice używanej przez inne federacje europejskie. Po wyłonieniu trzech najlepszych propozycji zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie wśród kibiców badań fokusowych.

Logo Polskiego Związku Piłki Nożnej ma przestrzenny kształt piłki, zarysowany za pomocą dynamicznego układu biało-czerwonych, połyskujących złotem szarf. W górnej części znaku szarfy układają się w kształt głowy orła – symbol polskości i dumy narodowej. Całość nawiązuje do historycznej ciągłości i odwołuje się do najlepszych tradycji piłkarskich prezentowanych w poprzednim logo. Dynamizm logotypu, podkreślony przez zwijające się wstęgi, symbolizuje emocje, rywalizację, otwartość i przejrzystość. Trójwymiarowy potencjał znaku zwiększa jego atrakcyjność i możliwości animacyjne, charakterystyczne dla zyskujących na znaczeniu mediów elektronicznych.

Poprzez nową, bardziej atrakcyjną oprawę rozgrywek i innych produktów PZPN będzie budować ich wartość marketingową. Nowy znak stanie się punktem wyjścia do stworzenia własnego programu merchandisingowego, opartego na sprzedaży gadżetów i pamiątek za pośrednictwem internetowego Klubu Kibica Reprezentacji Polski.

Od kwietnia nowe logo będzie widoczne na wszystkich materiałach korporacyjnych. Systematycznie będzie wprowadzane na bandy, ścianki do wywiadów i inne nośniki reklamowe. Odświeżony zostanie również layout strony internetowej i oficjalny newsletter.

W ramach procesu zmiany identyfikacji wizualnej zaprojektowano także logo dla rozgrywek Pucharu Polski, reprezentacji narodowej i fundacji PZPN.

źródło: pzpn.pl

Powrót na górę strony