Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Stan przygotowań do EURO 2012

O stanie przygotowań lotnisk, zabezpieczeniu przestrzeni powietrznej oraz bezpieczeństwie i infrastrukturze stadionów rozmawiano na posiedzeniu Komitetu do spraw Bezpieczeństwa Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012. Spotkaniu, które odbyło się 13 maja br. przewodniczył Adam Rapacki, podsekretarz stanu w MSWiA.

W spotkaniu w Komendzie Głównej Policji wzięli udział przedstawiciele resortów spraw wewnętrznych i administracji, sportu i turystyki, obrony narodowej, sprawiedliwości, zdrowia, finansów i gospodarki. W spotkaniu uczestniczyli także m.in. przedstawiciele służb podległych MSWiA, Prokuratury Generalnej, PZPN, oraz spółki PL.2012 i EURO 2012 Polska.

Minister Adam Rapacki podkreślił na konferencji w przerwie posiedzenia komitetu, że udało się zbudować kompleksową i zintegrowaną koncepcję bezpieczeństwa. Koncepcję, która obejmuje wszystkie obszary związane z szeroko rozumianym bezpieczeństwem.

Podczas posiedzenia przedstawiono m.in. informacje na temat zabezpieczenia i harmonogramu oddania do użytku stadionu PGE Arena w Gdańsku. Na stadionie odbędą się trzy mecze grupowe i jeden ćwierćfinał mistrzostw, a już 9 czerwca 2011 roku odbędzie się mecz towarzyski Polska – Francja.

Komitet pracował również nad kwestią zapewnienia bezpiecznej przestrzeni powietrznej nad stadionami i tymi miejscami, w których będą gromadzić się kibice. Na bieżąco prowadzona jest również analiza zagrożeń. Przed samymi mistrzostwami, jak również w ich trakcie analizę taką będą przeprowadzać specjaliści z różnych służb i dziedzin.

- W tym procesie analitycznym współpracujemy już z partnerami i organizacjami międzynarodowymi, chociażby z Europolem, Interpolem, służbami odpowiedzialnymi za przeciwdziałanie zagrożeniom terrorystycznym – podkreślił minister Adam Rapacki.

Podczas posiedzenia zaprezentowano stan przygotowań lotnisk do EURO 2012, bezpieczeństwo i infrastrukturę stadionów UEFA EURO 2012.

Komitet analizował ostatnie wydarzenia, które miały miejsce podczas finału Pucharu Polski. Omawiano kwestie wspólnych rozwiązań, które zostały wdrożone zarówno przez administrację rządową, służby, jak i przez organizacje piłkarskie. Minister Adam Rapacki podkreślił, że zależy nam na tym, aby Mistrzostwa Europy były przygotowane i przeprowadzone w przyjaznej i życzliwej atmosferze. Aby to było święto futbolu, a nie elementy związane ze ścieraniem się chuliganów na boiskach czy w miastach -gospodarzach.

Komitet ds. Bezpieczeństwa Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 został powołany przez premiera w maju 2010 roku. Podstawowym zadaniem komitetu jest koordynacja działań wszystkich instytucji i służb zaangażowanych w zapewnienie bezpieczeństwa podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012. Komitet określa obszary działania administracji rządowej związane z zapewnieniem bezpieczeństwa w czasie turnieju jak również monitoruje przygotowania do jego zabezpieczenia.

Przewodniczącym komitetu jest Adam Rapacki, podsekretarz stanu w MSWiA, który systematycznie przedstawia premierowi informacje na temat stanu przygotowań.

W każdym posiedzeniu uczestniczą m.in. przedstawiciele: ministerstwa sportu i turystyki, sprawiedliwości, finansów, infrastruktury, obrony narodowej, spraw zagranicznych, zdrowia, Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, Prokuratury Generalnej, policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz reprezentanci miast gospodarzy.

Komitet przygotował zintegrowaną koncepcję bezpieczeństwa turnieju obejmującą 15 obszarów działania, od współpracy międzynarodowej, wymiaru sprawiedliwości, zabezpieczenia antyterrorystycznego, aż po przygotowanie kibiców i społeczeństwa do mistrzostw.

źródło: mswia

Powrót na górę strony